V rámci projektu Den Země se třídy celé školy zapojily do soutěže „Umíme třídit odpad?“.
Nejdříve se žáci seznámili proč, jak a kam odpad třídit, poté na cvičných kontejnerech vytřídili společně velké množství běžných a častých odpadků z domácnosti. Zjistili, že je celkem 10 možností, jak s ním naložit.
Nakonec vyplnili soutěžní test Umíme třídit odpad?, aby si ověřili své získané znalosti a dovednosti, s těmito výsledky ( maximum možných dosažených bodů je 20):
I. stupeň:
- 1.B, 4,B – 18 b.
- 2.B, 4.A, 5.B – 17b.
- 1.A, 5.A, 1.P – 16 b.
- 2.A, 3.A – 15 b.
II. stupeň:
- 6.C, 7.A, 7.B – 20b.
- 6.A, 6.B – 19b.
- 8.A, 9.B, 9.C – 17b.
- 8.B – 16 b.
Nespornější otázky, které při vyplňování testu vyvolaly ve třídě největší diskuzi, byly tyto:
2. Kam patří kosti od kuřete? V případě, že nemáte domácího mazlíčka, který si na nich pochutná, patří do směsného odpadu, ne na kompost nebo do biodopadu.
10. Kam patří karton od vajíček? V nejlepším případě na kompost, ne do kontejneru na papír, protože karton je na konci recyklačního procesu, má krátká vlákna a nelze jej již recyklovat.
11. Kam patří rozbité zrcadlo? Do směsného odpadu, ne do skla, protože je zezadu potřeno barvou a skleněný odpad by byl tak znehodnocen.
Všem vyučujícím i žákům, kteří se zapojili, děkuji a přeji mnoho zdaru a zapálení pro třídění odpadu.
Mgr. Jana Kadlecová