Matematika v praxi

Početní hodiny matematiky u prvňáčků se na pár dnů změnily v praktickou výuku plnou měření Březen 2019-měření 022a vážení, kdy si žáci vyzkoušeli na vlastní kůži měření různými druhy měřidel. Nejlépe se jim pracovalo s navinovacími metry z tatínkovy dílny, ale ani maminčin krejčovský metr nezahálel. Změřili si svoji výšku, délku  a šířku své lavice, tabule, třídy, ale i celé školní chodby. V dalších hodinách si  naměřili objem širokého spektra tekutin, ale nejvíce je bavilo zjišťování váhy různých druhů předmětů denní spotřeby, školních pomůcek a v neposlední řadě i svačinky, kterou si následně, po dobře odvedené práci, náležitě vychutnali. Získali tak alespoň předběžný náhled do jednotek objemu, míry a váhy, ale každopádně zjistili, že matematika není jen o sčítání a odčítání čísel. Při měřeních děti snadněji pochopily význam čísel, neboť pomocí metru se změnil abstraktní pojem čísla na konkrétní. Děkuji proto všem rodičům, kteří svým ratolestem zapůjčili veškerý potřebný materiál k měření i vážení, bez nich by to opravdu nešlo! A teď už hurá do dílny nebo do kuchyně ukázat rodičům, jak jsme se to spolu ve škole naučili.

Mgr. Jana Pavlů