Ptačí hodinka

Od ledna 2019 probíhá pod hlavičkou České společnosti ornitologické (ČSO) každoroční sčítání ptáků (nejen) na krmítkách. Program nazvaný Ptačí hodinka je určený všem zájemcům o přírodu a ptačí dění v jejich okolí. Ačkoli se jedná o vědecký výzkum, zúčastnit se může úplně každý bez předchozích zkušeností.

Podobně sčítají ptáky stovky tisíc lidí v USA, Velké Británii, Irsku, Nizozemsku, Rakousku, Německu a v dalších zemích.

Cíle Ptačí hodinky jsou

  • Dlouhodobě sledovat zimování ptáků v Česku a zjistit, co jejich výskyt a chování ovlivňuje.
  • Zapojit širokou veřejnost do jednoduchého vědeckého výzkumu – zimního sčítání ptáků na krmítkách.
  • Budování vztahu k ptákům, potažmo přírodě skrze vlastní zkušenost.

V letošním roce jsme se, v rámci našeho projektu, zaměřeného na ochranu přírody a ekologie, zúčatnili této velkolepé akce i my. Společně, i když každý u svého domácího krmítka pro ptáčky, jsme pozorovali a zaznamenávali  počty sýkorek, vrabců, hrdliček, kosů a jiných druhů ptáčků z našeho regionu. Doufáme, že naše pečlivé záznamy poslouží dobré věci a my jsme měli možnost si touto zajímavou aktivitou alespoň zopakovat, jak a čím přikrmovat ptáčky v našich zahrádkách, aby se jim u nás líbilo a svou přítomností nám dělali nejen radost, ale i užitek.

Mgr. Jana Pavlů a žáci 3.B

Grantový projekt O2 Chytrá škola

banner, O2 Chytrá škola

Náš projekt Rizika internetu a komunikačních technologií byl podpořen grantovým programem O2 Chytrá škola.

Projekt O2 Chytrá škola finančně  podpořil školení a besedy  na téma rizika internetu a komunikačních technologií vedené odborníkem z praxe Mgr. Lukášem Látalem, pro žáky, rodiče i učitele.
V rámci školení se účastníci seznámí se základními riziky internetu a komunikačních technologií jako kyberšikana, kybergrooming, sociální sítě, sexting, hoaxy atd., se kterými se mohou děti při pohybu ve virtuálním světě setkat. Kurz účastníkům poskytne rady, jak těmto rizikům předcházet, případně odhalovat symptomy kyberšikanovaného dítěte, jak k virtuálnímu světu dětí přistupovat a jak je účinně chránit při jejich využívání moderních technologií, sociálních sítí, při používání mobilního telefonu i při hraní her. Představíme také nové kazuistiky, doporučení, reálné případy zneužití moderních technologií z praxe. Závěr přednášky bude patřit dotazům a diskuzi.

 

Zážitkem k porozumění v 1.A podruhé

V listopadu naše prvňáčky v jejich třídě navštívila paní Štibrányi z PdF MU Brno z projektu Zážitkem k porozumění a připravila si pro ně 1. workshop. Projekt podporuje začlenění dětí se sluchovým postižením do běžné výuky v základních školách. Při dvouhodinové netradiční výuce si děti osvojily pro ně nové slovo IDEÁLNÍ a nakreslily si svoji ideální školu. Spontánně se zapojily do práce, která je velice bavila a společnou diskusí si také určily 

Workshop1_Zážitkem k porozum._11_2019 (3)vlastnosti ideálního žáka. Nakonec zjistily, že vlastně jsou takovými ideálními žáky a rádi by vytvořily i ideální třídní klima, kde si žáci navzájem pomáhají, podporují se a chovají se k sobě ohleduplně. Přejme, ať se jim vše daří! 

Mgr. Jana Benešová

Adventní rodinné odpoledne v 2.B

Spokojená a fungující rodina je pro mnohé z nás naprostým základem. O tom, jak vytvořit příjemnou rodinnou atmosféru, jak si doma s rodiči Spisovatelka a advent ve třídě 024hrajeme a jak jim pomáháme se zrovna učíme v prvouce, a to nás inspirovalo k přípravě malého adventního tvoření v podobě adventních dílniček, kdy si každá rodina z naší třídy připravila jeden zajímavý výrobek, který pak naučila spolužáky z 2.B vyrábět. Zhostili se toho s opravdovou vervou, nakoupili si veškerý materiál a pak, žáci v roli učitelů, organizovali celou dílničku sami s drobnou dopomocí rodičů. Tvoření děti přimělo k zahájení domácí adventní výzdoby, zjistili, že to není nic složitého, jen musí chtít. A pokud pomohou rodičům např. s domácím úklidem, mohou pak společně věnovat kreativnímu tvoření více času a výsledek? Pokud se pracuje a tvoří s láskou a nadšením, nemůžete přece nic zkazit! A pokud se snad nějaká ta chybička vloudí, neztrácejte hlavu, chybami se přece člověk učí! Maminky, jako vždy, myslely i na odpolední svačinku, tak si mohly děti v průběhu celého odpoledne pochutnat i na připravených domácích laskominách. Za příjemnou a laskavou rodinnou atmosféru všem ještě jednou moc děkuji a těšíme se na další společnou akci. Bylo to PRIMA!

Mgr. Jana Pavlů

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.

2Naše škola získala dotaci v rámci Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I. Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Díky této dotaci může na naší škole pracovat školní psycholog, pedagogové se zúčastní vzdělávacích kurzů a ve školním roce 2017/2018  budou otevřeny kluby zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti a doučování žáků ohrožených školním neúspěchem.

Bližší informace Vám v nejbližších dnech dodají jednotliví vyučující.