Zpět ve školních lavicích

Uplynulo přesně 48 školních dní, kdy se žáci 1. stupně navrátili zpět do školních lavic. A protože slovo koronavirus je v posledních měsících nejčastěji užívaným slovem, nemohlo toto téma žáky po návratu do školy minout. Každá třída pojala aktuální celosvětově probíranou tématiku po svém. 

V 2.A děti dramaticky ztvárnily pohádkový příběh „Jak zvítězit nad drakem Koronem“. Nedávno do našeho „českého království“ přiletěl drak Koron, který stihne během krátké chvíle nakazit mnoho lidí. Naštěstí děti z druhé třídy objevily pět účinných zbraních, jak nad Koronem vyzrát. Nejdůležitější zbraní každého rytíře je rouška, která může být doplněna o rukavice či brýle. Další zbraní je zůstat v bezpečí svého hradu. Třetí zbraní je dodržování dostatečného odstupu mezi rytíři. Časté mytí rukou je také účinné v boji proti drakovi. Čeho se však Koron bojí nejvíce, je desinfekce, proto je důležité dodržovat i tuto poslední zásadu. Při použití všech pěti zbraní, vítězství proti drakovi děti nemine!

2.B vymodelovala pomocí plastelíny molekuly viru Covid-19, které se začaly do celého světa šířit v prosinci roku 2019 z čínské provincie Wu-chan. Jde o virus, který pod mikroskopem svým tvarem připomíná sluneční korónu (korunu). Dále paní učitelka vystavila fotografie, na kterých jsou žáci zachyceni z období karantény. Na fotkách můžeme vidět děti během distančního vzdělávání.

Žáci 3.A se zamysleli na tím, co nám koronavirus dal a co vzal. Vytvořili tak stromy z rukou mapující pozitiva a negativa této nemoci. Následně vymysleli pohádkové příběhy s touto tematikou. Zpět ve školních lavicích 4

V paralelní třídě 3.B žáci výtvarně zachytili infekční nemoc Covid-19. Obrázky znázorňují, jak si děti Koronavirus představují. Někteří žáci obrázek někde zahlédli, pro někoho to mohla být zcela abstraktní představa.

4.B zhodnotila situace podobných způsobem jako žáci v 3.A. Zamysleli se nad tím, no nám domácí karanténa dala, ale taky vzala. Navzájem si sdíleli své pocity, zážitky a zkušenosti, snažili se o nich psát, výtvarně je ztvárnit. Většina z nich byla podobná. Negativně žáci vnímali domácí izolaci, omezený volný pohyb, nošení roušek, ztrátu kontaktu s kamarády, přerušení školní výuky, obavy z nákazy. Pozitivní na domácí izolaci bylo více volného času na hraní, domácí mazlíčky, aktivity s rodinou, procházky do přírody, více spánku. Radost jim přinášela i online výuka, protože se viděli se spolužáky a mohli si spolu popovídat. Pracovali s textem, který zachycuje pohled na domácí karanténu očima astronauta A. Feustela. V rámci domácí výuky hledali odpovědi na uložené otázky. Andrew Feustel přirovnal situaci, kdy lidé mají dodržovat karanténu a sociální odstup, k životu na oběžné dráze. Jejich úkolem bylo najít stejná základní pravidla, která platí jak na oběžné dráze, tak i na Zemi. Pozorným čtením nebylo těžké najít správné odpovědi. Zatímco ve vesmíru jde o bezpečí posádky, na Zemi je tou posádkou rodina, kterou potřebujeme mít v bezpečí domova. Bezpečí vesmírné lodi znamená tady na Zemi udržovat bezpečné místo, kde žijeme, být ve zdravém prostředí bez nebezpečných virů. Třetím základním pravidlem na oběžné dráze je splnění vesmírné mise. Je to poprvé, kdy svět prochází něčím podobným. Všichni jsme propojeni, jsme doslova na stejné lodi. A splnění mise je úkol pro všechny obyvatele na celém světě. Znamená to vyjít z téhle situace zdraví a šťastní a fungující jako tým. Abychom mohli pokračovat ve věcech, které jsme byli zvyklí dělat, pokračovat v našich životech. A ještě jedna rada na závěr. Pro astronauty na ISS bylo důležité naplánovat si každý den. I pro nás je to důležité. Naplánovat si den a úkoly pro domácí výuku rozvrhnout tak, abychom je v pohodě splnili a měli tak spoustu času na to, co nás baví.Zpět ve školních lavicích 8

V ostatních třídách prvního stupně si o této nemoci povídali. Hovořili o tom, co zažili, jaké to pro ně bylo a co jim pomáhalo celou situaci zvládnout.

Všem ze srdce přejeme pevné zdraví a hodně sil v boji proti Koronaviru!

Za první stupeň sepsaly Mgr. Olga Široká a Mgr. Vladimíra Vančurová