Podnikavost a kreativitu jsme s dětmi ve třetí třídě podpořili dalším společným projektem pod názvem „Bylinkáři ze 3.B“ . O nejznámějších a nejpoužívanějších bylinkách z našich zahrádek, ale i obchodních řetězců, jsme vyhledávali všechny dostupné informace (k čemu jednotlivé bylinky slouží, jak se o ně musíme starat…) a tvořili visionboardy, které žáci doma, ve spolupráci se svými rodinnými příslušníky, zpracovali a následně prezentovali ostatním. Seznámili jsme se tak s kouzelnými bylinkami, ke kterým jsme si také mohli přivonět a ochutnat je v různých formách domácí přípravy. Někteří si pod nutným dohledem vyzkoušeli přípravu bylinkového čaje či sirupu, jiní připravili oblíbený domácí pokrm, do nějž bylinku přidali a jiní si jednoduše nakrájeli např. pažitku na čerstvý chléb s máslem. Samozřejmě jsme si některé bylinky také zaseli, ale to již v předchozím jarním projektovém bádání. Projektový bylinkářský úkol všichni zvládli na jedničku, společně se doma při kulinářských receptech malinko možná i zpotili, ale to nejdůležitější se opět potvrdilo, a to, že zábavnou a praktickou formou se žáci, a mnohdy i jejich rodiče, dovědí mnoho zajímavého a užitečného, a to nejen o bylinkách kolem nás.
Mgr. Jana Pavlů