Matematika v terénu

P1040090Jednoho rána jsme v hodině matematiky obdrželi zprávu o obchodním přepadení a byli jsme požádáni o pomoc vyřešit zločin. Jedinou stopou po pachateli byla účtenka nalezena na místě činu. Rozdělili jsme se do skupin a pátrání se rozjelo na plné obrátky.

Jako detektivové jsme podrobně zkoumali účtenku a zjišťovali, co všechno se z ní dá zjistit – přesné místo činu, čas, obsah nákupu, cenu za položku i celkovou sumu, jak pachatel platil a spoustu dalších věcí.

Také jsme poznávali mince a bankovky, abychom dokázali ty pravé odlišit od těch falešných. Přitom jsme se seznamovali s významnými osobnostmi, které byly na nich vyobrazeny. Vyzkoušeli jsme si počítání s penězi a jejich rozměňování. Pátrání se nám protáhlo do dalšího dne.

Poučeni a připraveni jsme se vydali do terénu do opravdového obchodu. Reálný výcvik začal bojovým úkolem. Každý z nás dostal desetikorunu, za kterou jsme měli v určeném časovém limitu nakoupit co nejvíce různého druhu zboží. Tak jsme běhali mezi regály, horlivě počítali a vybírali zboží. Vítězi v této soutěži se stali Kryštof s Alexem. Zvláštní cenu obdržela i Kristýnka, která si nakoupila sice jednu věc, ale ze zdravé výživy. My ostatní jsme dali přednost sladkostem.

Do obchodu jsme vyrazili ještě jednou. Tentokrát byl finanční obnos na útratu poloviční a tím pádem nakupování mnohem těžší. Moc se nám ta detektivní hra líbila. Pachatel byl nakonec vypátrán a paní učitelka si tak mohla zapsat do třídní knihy matematika – probráno sčítání, odčítání, odhad a zaokrouhlování, násobení, dělení, nakupování a počítání s penězi, řešení slovních úloh.

Žáci 3.B a tř. uč. O. Široká