Více než 1000 škol v ČR v září 2025 provedlo v aplikaci Včelka diagnostiku předmatematických a raných matematických dovedností v prvních třídách. Výstupy diagnostiky pomohou MŠMT a NPI lépe zmapovat skutečné dovednosti dětí při nástupu do školy.
Rozvoj matematických představ mezi 5. rokem dítěte a nástupem do první třídy silně předpovídá budoucí úspěch nebo neúspěch v matematice ve 12 – 15 letech.
Projektu se zúčastnily i naše 1. třídy. Získané výsledky poskytují přehledný obraz toho, co prvňáčci zvládají a co je potřeba nejdříve doplnit tak, aby získali pevné základy matematiky hned na začátku školní docházky a měli na čem stavět.
Kromě přehledu dovedností nabízí Včelka i cvičení na míru každému neúspěšnému žákovi k doplnění mezer, a to nejen v matematice!
Mgr. Olga Široká
HTML galerie 1