Projektové vaření v hodinách německého jazyka

V tomto předvánočním období jsme se žáky IX. ročníku – skupina IMG_7303 II. a III. – zpracovaávali projekt pod názvem  DIE  SPEISEKARTE.

Jeho úkolem bylo seznámit žáky s nabídkou pokrmů a nápojů v hotelových a restauračních zařízeních nejen v evropských metropolích, ale  i v celkovém mezinárodním měřítku.

Prostudovali jsme spoustu jídelních lístků ze všech koutů světa, zaměřili jsme se na zvládnutí nejen základní slovní zásoby, ale i na názvy pokrmů či nápojů, které v učebnici německého jazyka obsaženy nebyly.

Pro inspiraci si obě skupiny žáků prohlédly i projektové práce svých předchůdců z loňského ročníku a potom se pustil každý sám za sebe do finální verze projektu.

Žáci se ve své  SPEISEKARTE  zaměřili na sestavení jídelníčku pro celý týden, tudíž jeho nabídka musela být bohatá, rozmanitá a měla navodit chuť nějaký pokrm z jídelního lístku okusit.

Při zpracování projektu jsme vycházeli ze dvojjazyčného provedení, žáci se dokonce pokoušeli sami dle svých představ ocenit jednotlivé pokrmy tak, aby svojí kvalitou , ingrediencemi a nápaditým stolováním na talíři zaujaly opravdové gurmány.

Některé projektové práce byly bohatě doplněny fotografickou přílohou, většina z nich nesla na titulní stránce vlastní jméno majitele, logo podniku a byla rozčleněna podle obsahu tak, jak jsme zvyklí v těchto podnicích.

Projektové návrhy nabízely na svých stránkách nejen menu, ale i speciality šéfkuchařů apod.

Po odevzdání všech prací jsme systémem bodového hodnocení 1 – 5 bodů vybrali celkového vítěze skupiny a podle jeho receptu jsme potom další týden ve školní kuchyni připravili jednu z nabízených specialit.

Na obrázcích jsou k vidění jak soutěžní projektové práce, tak i naši žáci připravující vybrané jídlo.

O tom, že se jim podařilo oba úkoly zvládnout na výbornou, svědčí nejen jejich práce, ale i spokojené výrazy z připravených jídel.

 V Miroslavi dne 10.12. 2018                                         zapsala: Mgr. V. Smékalová