Ptačí hodinka

Od ledna 2019 probíhá pod hlavičkou České společnosti ornitologické (ČSO) každoroční sčítání ptáků (nejen) na krmítkách. Program nazvaný Ptačí hodinka je určený všem zájemcům o přírodu a ptačí dění v jejich okolí. Ačkoli se jedná o vědecký výzkum, zúčastnit se může úplně každý bez předchozích zkušeností.

Podobně sčítají ptáky stovky tisíc lidí v USA, Velké Británii, Irsku, Nizozemsku, Rakousku, Německu a v dalších zemích.

Cíle Ptačí hodinky jsou

  • Dlouhodobě sledovat zimování ptáků v Česku a zjistit, co jejich výskyt a chování ovlivňuje.
  • Zapojit širokou veřejnost do jednoduchého vědeckého výzkumu – zimního sčítání ptáků na krmítkách.
  • Budování vztahu k ptákům, potažmo přírodě skrze vlastní zkušenost.

V letošním roce jsme se, v rámci našeho projektu, zaměřeného na ochranu přírody a ekologie, zúčatnili této velkolepé akce i my. Společně, i když každý u svého domácího krmítka pro ptáčky, jsme pozorovali a zaznamenávali  počty sýkorek, vrabců, hrdliček, kosů a jiných druhů ptáčků z našeho regionu. Doufáme, že naše pečlivé záznamy poslouží dobré věci a my jsme měli možnost si touto zajímavou aktivitou alespoň zopakovat, jak a čím přikrmovat ptáčky v našich zahrádkách, aby se jim u nás líbilo a svou přítomností nám dělali nejen radost, ale i užitek.

Mgr. Jana Pavlů a žáci 3.B

INFORMACE K PROVOZU ŠKOL OD 4.1.2021

Vážení rodiče, milí žáci,

od 4.1.2021 je povolena osobní přítomnost žáků 1.A,B,C, 2.A,B, 1.P, 2.P a 3.P ve výuce, 

  • jsou umožněny individuální konzultace ve škole, vždy jeden žák a jeden pedagogický pracovník, může být přítomen i zákonný zástupce žáka,

  • prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách, kolektivy tříd se neslučují a neprolínají,

  • žáci i zaměstnanci mají povinnost nosit roušku po celou dobu pobytu ve škole,

  • ve třídách zřízených dle §16/9 ŠZ žáci ani pedagogičtí pracovníci nemají povinnost nosit roušky,

  • je zakázán zpěv a sportovní činnost při vzdělávání,

  • žáky před školou vyzvedává třídní učitelka v těchto časech:

1.A,B,C– 7.45 hod.

2.A,B – 7.50 hod.

1.P, 2.P, 3.P – 7.55 hod. 

  • výuka jednotlivých tříd je ukončena tak, aby v těchto časech byli žáci ve školní jídelně:

1.,2.P – 11.30 hod.

1.A,B,C – 11.40 hod.

2.A,B – 12.00 hod.

3.P – 12.15 hod.

Školní družina

  • ranní družina je poskytována od 6.30 do 7.40 hodin,
  • žáci jdou rovnou do svých tříd na budově 1.st.,  kde nad nimi vykonává dozor p. vychovatelka nebo pověřený pracovník školy,
  • provoz odpolední  školní družiny je ve skupinách po třídách,
  • vyplňte prosím tiskopis o odchodech Vašich dětí ze školní družiny, který žáci v pondělí odevzdají paní vychovatelce,

Odchody účastníků ZV od x.xx.xxxx

  • při každé změně vládních nařízení je potřeba paní vychovatelky PÍSEMNĚ  informovat o změnách v odchodech na kroužky vašich dětí, např. znovuotevření, pozastavení či zrušení kroužků v SVČ, ZUŠ apod,
  • dítě nemůže být uvolněno na základě telefonátu nebo SMS zprávy,
  • chápeme, že tato situace je pro všechny strany náročná, ale doufám, že společně to zvládneme,
  • platí vždy poslední tiskopis s nejnovějším datem,
  • Rozdělení do družiny:

1.A – třída ŠD1 -  p. vych.  Vostalová – budova ŠD

1.B – třída 1.B – p. vych. Leitnerová – budova 1. st.

1.C – třída ŠD2 -  p. vych.  Svobodová – budova ŠD

2.A – třída ŠD3 -  p. vych.  Koubková – budova ŠD

2.B – třída 2.B – p. asistentka – budova 1. st.

 Školní jídelna

  • na obědy i svačinky jsou všichni žáci, kteří je pravidelně odebírají, přihlášeni,

  • žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy,

  • před vstupem do jídelny si každý žák i zaměstnanec umyje ruce či použije dezinfekci na ruce,

  • od pondělí 4.1.2021 jsou všichni žáci vzdělávající se distančně odhlášení z obědů,

  • pokud budete chtít na obědy chodit, musíte se přihlásit do čtvrtku 31.12.2020 do 14.00 hodin nebo kterýkoli další pracovní den do 14.00 hodin  na www.strava.cz, na kterou se dostanete z webové verze Bakalářů,

  • cena obědu se nemění,

  • oběd bude  vydáván pouze do jídlonosičů v době od 11.00 do 11.30 hodin.

  • popř. si můžete v jídelně nechat předchozí den nebo ráno prázdný jídlonosič, který si můžete vyzvednout kdykoliv po 11 hodině. Musí na něm být napsané příjmení, jméno a třída žáka,

Distanční výuka  3. – 9. ročníku

  • žáci budou vzděláváni prostřednictvím služby G Suite – Gmail, Google Classroom, Google Meet, Google Kalendář,

  • v neděli 3.1.2021 bude v Google Kalendáři plán online hodin na týden od 4. do 8.1.

  • distanční výuka je povinná, absence na online výuce musí být řádně omluvena, jinak je považována za neomluvenou absenci.

 

S pozdravem

Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy

tel.: 515 333 123, 736 760 113

e-mail: zsmiroslav@zsmiroslav.cz, kadlecovaj@zsmiroslav.cz

Předvánoční čas v ŠD

Listopadový návrat do ŠD připomínal první školní den, až na počasí to nám vůbec nepřálo. Udělali jsme si pár vycházek, ale většinu času jsme trávili v družince. Blížil se prosinec a my se začali chystat na Mikuláše, moc nás to bavilo. Cvičili jsmesmart básničky, abychom byli připraveni, až ten den přijde. Po Mikuláši nás čekalo vánoční tvoření. Chtěli jsme si družinku hezky vyzdobit, abychom si zpříjemnili čekání na to, co nám letos Ježíšek přinese.

Přejeme krásné prožití Vánočních svátků a šťastný Nový rok.

Děkujeme, že pomáháte přírodě

Ochrana životního prostředí se stala nedílnou součástí života dětí na naší škole. Chtěla bych proto poděkovat našim nejlepším sběračům baterií, kteří pravidelně zásobují naše školní baterkožrouty. Baterie zasíláme na sběrná místa, kde se o ně náležitě postarají. Musím říct, že už delší dobu jsem nikde v blízkém okolí, neviděla žádnou volně pohozenou baterii. Tak sbírejte Jak správně využívat baterie, aby dlouho sloužily (1)dál, jste úžasní! Nejlepším dodavatelem vybitých baterií se pro letošní rok stává žák 3.B třídy – VOJTĚCH  VLČEK. Vojtíkovi a celé jeho rodině moc děkujeme a věřím, že i nadále bude vybitými bateriemi zásobovat našeho školního BATEKOŽROUTA EMILA na I. stupni. Velké poděkování ale patří i panu školníkovi Alexovi, který, ačkoliv se to vůbec nezdá, velmi těžké a plné krabice skladuje a následně expeduje. Děkuji tedy všem, kteří baterie nevyhazují do odpadkových košů a recyklují. Připomínám také, že na jaře opět proběhne sběr starého papíru a vyřazeného elektrozařízení. Děkujeme, že pomáháte!

Mgr. Jana Pavlů

Matematika hrou

V pondělí, 7. prosince 2020, se naši malí malí matematici ze 3. A a 3.B zapojili do matematické soutěže „Lískulka“, kterou tradičně organizuje ZŠ Vedrovice. Na 3 reprezentanty z naší školy čekaly logické úkoly  nejen k výpočtu, ale především k zamyšlení. Zadání úloh k nám dorazilo elektronickou poštou, žáci během výuky nerušeně vypočítali mnohdy krkolomné úkoly, které jsme pak zpět zaslali k celkovému vyhodnocení. Soutěžící mohli získat maximálně 66 bodů.

1. Vojtěch TOUFAR získal 62 bodů.

2. Matouš BEZDĚK získal 44 bodů.

3. Sára STAŠKOVÁ získala 38 bodů.

Všem zúčastněným řešitelům moc gratulujeme a děkujeme za příkladnou reprezentaci školy.

Mgr. Jana Pavlů

Informace k provozu školy do konce roku 2020

Vážení rodiče a milí žáci,

  • MŠMT vyhlásilo na základě usnesení Vlády ČR ze dne 14. prosince na pondělí 21. 12. 2020 a úterý 22. 12. 2020 volné dny.
  • V tyto dny nebude probíhat prezenční ani distanční výuka.
  • Žákům se v těchto dnech neposkytuje školní stravování a jsou všichni odhlášeni.
  • V případě zájmu mohou stravu odebrat do jídlonosiče za plnou cenu.
  • O způsobu výuky od 4. ledna 2021 Vás budu informovat.

Přeji Vám krásné Vánoce a šťastný nový rok

Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy

DŮLEŽITÉ INFORMACE PRO RODIČE ŽÁKŮ DOCHÁZEJÍCÍCH DO ŠKOLNÍ DRUŽINY

Vážení rodiče žáků docházejících do školní družiny,
v příloze je tiskopis k vyplnění o odchodech Vašich dětí ze školní družiny.

Odchody účastníků ZV od x.xx.xxxx

  • Při každé změně vládních nařízení je potřeba paní vychovatelky PÍSEMNĚ  informovat o změnách v odchodech na kroužky vašich dětí, např. znovuotevření, pozastavení či zrušení kroužků v SVČ, ZUŠ apod.
  • Dítě nemůže být uvolněno na základě telefonátu nebo SMS zprávy.
  • Chápeme, že tato situace je pro všechny strany náročná, ale doufám, že společně to zvládneme.
  • Platí vždy poslední tiskopis s nejnovějším datem.

Děkujeme za pochopení
Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy​

Notebooky do škol (Šablony II)

Naše škola v rámci Evropských strukturálních a investičních fondů Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (tzv. Šablony II), ve kterých je zapojena, poskytuje žákům např. kroužky Doučování, Kluby logiky, Čtenářské kluby a také Informační a komunikační technologie (ICT) ve vzdělávání. Díky ICT šabloně mohla škola zakoupit 10 nových Chromebooků. Tyto notebooky s operačním systémem Google Chrome využívají letos od září žáci 2.A třídy, kteří se se svou paní učitelkou třídní k této konkrétní šabloně přihlásili. Zvláště je nejvíce využili při nedávné distanční výuce. Ti, kteří neměli doma kvalitní zařízení pro připojení na videohovory v rámci výuky, které každý den s paní učitelkou probíhaly, si tento chromebook od školy zapůjčili domů. Mohli jsme tak pomoci 10 dětem nejen z naší třídy, ale i dětem z jiných tříd.

tř. uč. 2.A  Mgr. Jana Benešová

IMG_1297IMG_1300

Pomoc pro Šarlotku, žákyni 2.A (aneb dobré věci se dějí)

Když jsem v loňském roce vítala nové prvňáčky ve třídě, byla mezi nimi i Šarlotka, které bylo až ve 4 letech diagnostikováno sluchové postižení (slyší pouze jedním ouškem na 30% ). Se začleněním takto sluchově postiženého dítěte jsem zatím u nás na škole neměla zkušenosti, proto jsem pátrala po informacích, jak si s tímto úkolem poradit a našla jsem projekt Pomoc pro ŠarlotkuZážitkem k porozumění, jehož cílem je podpora vzdělávání žáků se sluchovým postižením (SP) v běžných školách. O tomto projektu, kterého se s naší třídou již rok účastníme jsem psala  v minulých číslech MZ. Na putovní výstavě o sluchu, kterou jsme v loňském roce s naší třídou v Brně navštívili, jsem se seznámila s hlavní metodičkou projektu paní Marínou Štibrányi, která mi nabídla odbornou pomoc. Hlavním tématem byl vždy přístup učitele, který je základním předpokladem úspěšného zapojení žáka se sluchovým postižením. Tito žáci jsou nadaní úplně stejně, jako ostatní děti. Jediné, v čem mají zhoršené podmínky, je porozumění. Učitel by měl tedy být dostatečně empatický, zajímat se o to, v jakých aktivitách tento konkrétní žák problémymá a v jakých se cítí dobře. Proto jsem se zapojila do projektu Zážitkem k porozumění a stala se tak součástí skupiny pedagogů napříč ČR, kteří testují nové metody ve výuce SP v běžných třídách 1. stupně ZŠ a podílejí se tak na vytvoření nové metodické publikace. Ředitelka tohoto projektu paní Mgr. Leona Pejcharová z Prahy mi pak také nabídla pomoc s kompenzačními pomůckami a zajistila Šarlotce do třídy přenosné bezdrátové zařízení, které dává osobě se sluchovou ztrátou možnost lépe slyšet a porozumět řeči, když se ocitne v hlučném prostředí. Dokáže totiž přivést zvuk přímo do sluchadla – žák je tak méně rušen hluky, šumy a komunikací ve třídě. Část zařízení si připíná žák ke své kompenzační pomůcce, druhou část nosí u sebe učitel. Toto zařízení stojí nemalé finanční prostředky v řádech desetitisíců a jsem nesmírně ráda, že nám tato pomoc díky projektu Zážitkem k porozumění byla poskytnuta a zařízení budeme moci ve škole využívat. Šarlotka také potřebuje k tomuto systému nové a lepší sluchadlo, takové sluchadlo ovšem organizace pro SP finančně hradit nemohou, to hradí dítěti rodiče, ovšem tak velkou částku rodina Šarlotky nemá. Opět nám pomohla paní Pejcharová a dokázala příběh Šarlotky dostat do médií a do charitativní sbírky Pomozte dětem, která spolupracuje s projektem Čteme pro kuře. Můžete tak přispět Šarlotce na sluchadlo, které ji zlepší život a bude více rozumět spolužákům. Tato pomoc je úžasná v tom, že děti pomáhají dětem tím, že čtou. Když se zaregistrují na www.ctenipomaha.cz, přečtou některou knihu ze seznamu a vyplní kvíz o knize, tak „vykouzlí“ 50 Kč pro neziskovku. Letos tedy i pro naši spolužačku Šarlotku Brackovou, žákyni 2.A třídy. Čas na čtení a vyplnění kvízu je do 3. ledna 2021. Ještě jednou moc děkuji všem výše jmenovaným a vězte, že dobré věci se dějí a obdarovávat můžeme nejen o Vánocích.

tř. učitelka Šarlotky Mgr. Jana Benešová

Pomoc pro Šarlotku 2

INFORMACE K PROVOZU ŠKOL OD 30.11.2020 pro 6. – 9. ročník

Vážení rodiče,

od 30. listopadu 2020 je povolena osobní přítomnost

  • žáků 9. ročníku  ve výuce,

  • žáků 6. – 8. ročníku v režimu tzv. rotační výuky, kdy se po týdnu střídají celé třídy, 

  1. týden – 6.A,B,C, 7.A

  2. týden – 7.B, 8.A, 8.B, 8.C

  • prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách, kolektivy tříd se neslučují a neprolínají,

  • žáci i zaměstnanci mají povinnost nosit roušku po celou dobu pobytu ve škole,

  • je zakázán zpěv a sportovní činnost při vzdělávání,

  • výuka jednotlivých tříd je ukončena tak, aby v těchto časech byli žáci ve školní jídelně:

  1. týden: 6.A,B 13.10 hod.

6.C, 7.A 13.20 hod.

9.A,B 13.30 hod.

  1. týden: 7.B, 8.A 13.10hod.

8.A,B,C 13.20 hod.

9.A,B 13.30 hod.

  • upravený rozvrh, který bude platný od 30.11., najdete v Bakalářích, 

Školní družina

  • ranní družina je poskytována od 6.30 do 7.40 hodin, 

  • žáci jdou rovnou do svých tříd, kde nad nimi vykonává dozor p. vychovatelka nebo pověřený pracovník školy, 

Školní jídelna

  • na obědy jsou všichni žáci, kteří je pravidelně odebírají, přihlášeni,

  • žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy,

  • před vstupem do jídelny si každý žák i zaměstnanec umyje ruce či použije dezinfekci na ruce,

S pozdravem

Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy

tel.: 515 333 123, 736 760 113

e-mail: zsmiroslav@zsmiroslav.cz, kadlecovaj@zsmiroslav.cz

INFORMACE K PROVOZU ŠKOL OD 30.11.2020 pro 1. – 5. ročník

Vážení rodiče,

od 30. listopadu 2020 je povolena osobní přítomnost žáků 1.- 5. ročníku  ve výuce,

  • prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách, kolektivy tříd se neslučují a neprolínají,

  • žáci i zaměstnanci mají povinnost nosit roušku po celou dobu pobytu ve škole a školní družině,

  • je zakázán zpěv a sportovní činnost při vzdělávání, včetně plavání,

  • žáky před školou vyzvedává třídní učitelka v těchto časech:

1.A,B,C 7.45 hod.

2.A,B   7.50 hod.

3.A,B – 7.55 hod. 

4.A,B, 5.A,B   docházejí do tříd samostatně

  • výuka jednotlivých tříd je ukončena tak, aby v těchto časech byli žáci ve školní jídelně:

1.A,B,C 11.40 hod.

2.A,B 12.00 hod.

3.A,B 12.15 hod.

4.A,B 12.30 hod.

5.A,B 12.45 hod.

Školní družina

  • ranní družina je poskytována od 6.30 do 7.40 hodin

  • žáci jdou rovnou do svých tříd, kde nad nimi vykonává dozor p. vychovatelka nebo pověřený pracovník školy

  • provoz odpolední  školní družiny je ve skupinách po ročnících

  • do čtvrtku 26.11. do 23.59 hodin vyplňte prosím anketu v Bakalářích, zda máte o družinu zájem a vyplňte přiložený docházkový list, který žáci v pondělí odevzdají paní vychovatelce

  • Odchody účastníků ŠD od 30.11.2020
  • Rozděleni do družiny:

1.A,B,C – rozdělení do ŠD1 a ŠD 2 – p. vych.  Vostalová a Svobodová

2.A,B – p. vych. Koubková v ŠD 3

3.A,B – p. asistentky ve 3.B

4.A,B – p. vych. Leitnerová v ŠD 4

Školní jídelna

  • na obědy i svačinky jsou všichni žáci, kteří je pravidelně odebírají, přihlášeni,

  • žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy,

  • před vstupem do jídelny si každý žák i zaměstnanec umyje ruce či použije dezinfekci na ruce,

S pozdravem

Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy

tel.: 515 333 123, 736 760 113

e-mail: zsmiroslav@zsmiroslav.cz, kadlecovaj@zsmiroslav.cz

Matematický klokan 2020

klokanZ důvodu jarního uzavření škol se tato oblíbená matematická soutěž nekonala v březnu, tak jak bylo v plánu, ale přesunula se až na podzim letošního školního roku. Žáci pracovali distančně a účastnili se takové kategorie, ke které náleželi ve školním roce 2019-2020.

Letos se na naší škole se soutěže zúčastnilo 138 žáků 2. – 9. ročníku  ve čtyřech věkových kategoriích. Nejlepších výsledků dosáhli tito žáci:

KATEGORIE: Cvrček (2. – 4. ročník) – 72 řešitelů

1. Stašková Sára, 3.B  a Lapešová Adéla, 4.A  – 78 b.

2. Kvapil Petr, 4.B -  76 b.

3. Škorpíková Gabriela, 3.B, Vrbová Denisa, 3.B, Toufar Vojtěch, 3.B – 73 b.

KATEGORIE: Klokánek (5. – 6. ročník) -  22 řešitelů

1. Benešová Lenka,  5.A a Dvořák Daniel, 6.A -  91b.

2. Klaková Martina, 6.B a Ševčík Matěj, 6.C  – 87 b.

3. Jelínek Matěj. 5.A – 85 b.

KATEGORIE: Benjamín (7. – 8. ročník) – 29 řešitelů

1. Kubík Ondřej, 7.B  a Molnár David, 8.B  – 93 b.

2. Nováková Natálie, 7.B – 90 b.

3. Kudláček Jan, 8.C – 83 b.

KATEGORIE: Kadet (9. ročník) – 15 řešitelů

1. Plechatý Adam, 9.B – 68 b.

2. Kacetlová Simona, 9.A - 67 b.

3. Stašek Kryštof, 9.B, Jelínková Natálie, 9.A a Šmíd Šimon, 9.B -  56 b.

Všem „Klokanům“  děkujeme za účast a brzy očekávejte vyhodnocení v rámci okresu.

Vyučující matematiky

Nové složení Školské rady ZŠ Miroslav

RadaVe dnech 12. a 13. listopadu 2020 proběhly po třech letech řádné volby do Školské rady ZŠ Miroslav.

Školská rada je složena ze tří členů jmenovaných zřizovatelem, tří členů volených z řad pedagogických pracovníků školy a tří členů volených z řad zákonných zástupců žáků.

Zástupci jmenovaní zřizovatelem:

  • Kopeček Kamil, Mgr.                
  • Plechatý Martin, Ing.         
  • Volf Roman                            

Zástupci volení z řad pedagogů:

  • Bartuňková Andrea, Mgr.    
  • Benešová Jana, Mgr.              
  • Pavlů Jana, Mgr.       

Zástupci volení z řad zletilých žáků a zákonných zástupců nezletilých žáků:

  • Dvořák Roman                             
  • Novotná Andrea                     
  • Prokeš David 

Děkujeme všem kandidátům za účast ve volbách a zvoleným členům přejeme mnoho úspěchů v nové funkci.

Mgr. Jana Kadlecová

JAK JSME SE ZAPOJILI DO SVĚTOVÉHO DNE LASKAVOSTI

Letošní oslavy Světového dne laskavosti nezastavil ani covid, protože dobré skutky se dají dělat i z domova. Jak jsme se zapojili do světového dne laskavosti 1
Do tohoto projektu jsme se zapojili  v době  distanční výuky.  Na online výuce jsme si povídali o významu Dne laskavosti,  vykonané dobré skutky jsme si zaznamenávali do „laskavého“ kalendáře. Při procvičování přídavných jmen jsme vymýšleli,  která z nich se hodí k laskavci a k laskavosti.  Odpovídali jsme na otázky  Jaký může být laskavec? Jaká může být laskavost?  Vypracovávali jsme úkoly z pracovních listů. V rámci happeningu „jsemlaskavec“, do kterého jsme se přihlásili, jsme se rozhodli potěšit seniory. Psali jsme pozdravy a přáníčka, kreslili k nim obrázky, které jsme pak předali v miroslavském Domově pro seniory. Chtěli jsme jim udělat radost v této těžké době, aby se necítili tak osaměle a smutně ve své izolaci, aby věděli, že na ně myslíme. K Světovému dni laskavosti jsme si vytvořili nástěnku a na webových stránkách školy jsme vyzvali ostatní žáky, pedagogy  a širokou veřejnost, aby se 13. listopadu s námi zapojili do oslav Světového dne laskavosti.
Je vědecky podloženo, že laskavost prodlužuje život a činí nás šťastnějšími.  O kolik jsme si prodloužili život nevíme, ale pocit štěstí a radosti při konání dobra jsme určitě zažili. Laskavost prý vytváří kvalitnější mezilidské vztahy. Říká se, že laskavost plodí zase laskavost. Ani tenDiplom Laskavec nejmenší projev laskavosti není zbytečný (Ezop). Buďme proto laskaví. Je to zdarma a k nezaplacení (Lady Gaga). Být k lidem laskavý nikomu neublíží, ba naopak.  Laskavost  je prý  dobrá pro naše zdraví a hlavně, je nakažlivá. Pojďme ji šířit do všech srdcí, ať laskavost nakazí každého z nás. Možná, že laskavostí i covid porazíme. Přidáte se?
Laskavci z 5.B

Fotogalerie

Jak probíhala distanční výuka v prvních třídách

Výuka na dálku pro prvňáčky rozhodně není jednoduchá, avšak my jsme ji zvládli na výbornou, jako bychom byli ve škole.

Především bych chtěla poděkovat paní učitelce Hanzelové a paní učitelce Šimšové. Ve všechJak probíhala distanční výuka v prvních třídách 1 prvních třídách probíhala vzájemná komunikace a domluva. Vytvořily jsme si mezi sebou přátelskou atmosféru a po celou dobu online výuky jsme si sdělovaly podstatné informace, poznatky a postřehy. Na všem jsme se společně každý den domlouvaly a vše jsme společně konzultovaly. Je úžasné mít takovou podporu mezi kolegyněmi v této nelehké době. Vytvořily jsme silný tým a proto si dovolím tvrdit, že naši prvňáčci, kteří měli distanční výuku každý den, pocítili změnu jen minimálně. Každý den byly děti rozděleny do třech skupin a každá skupinka pracovala pod našim vedením déle než hodinu. Všechny děti byly vždy řádně připraveni na výuku a svědomitě a pilně plnily zadané úkoly. My s kolegyněmi jsme dokázaly do online výuky zahrnout i různé hry, tanečky a básničky. Paní učitelky, děti i rodiče se snažili, aby výuka na dálku byla co nejzajímavější a pestrá a přitom probíhalo běžné vyučování.

Osobně bych chtěla poděkovat všem „mým“ dětem, které byly naprosto úžasné. Udělaly velký pokrok a již se na ně těším v naší třídě ve škole.

 Mgr. et Bc. Ivana Klímová

Fotogalerie

INFORMACE K PROVOZU ŠKOL OD 18.11.2020

Vážení rodiče,

od 18. listopadu 2020 je povolena osobní přítomnost žáků 1.A,B,C, 2.A,B, 1.P, 2.P a 3.P ve výuce, 

  • jsou umožněny individuální konzultace ve škole, vždy jeden žák a jeden pedagogický pracovník, může být přítomen i zákonný zástupce žáka,

  • prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách, kolektivy tříd se neslučují a neprolínají,

  • žáci i zaměstnanci mají povinnost nosit roušku po celou dobu pobytu ve škole,

  • ve třídách zřízených dle §16/9 ŠZ žáci ani pedagogičtí pracovníci nemají povinnost nosit roušky,

  • je zakázán zpěv a sportovní činnost při vzdělávání,

  • žáky před školou vyzvedává třídní učitelka v těchto časech:

1.A,B,C– 7.45 hod.

2.A,B – 7.50 hod.

1.P, 2.P, 3.P – 7.55 hod. 

  • výuka jednotlivých tříd je ukončena v těchto časech:

1.,2.P 11.30 hod.

1.A 11.40 hod.

1.B 11.45 hod.

1.C 11.50 hod.

2.A 11.55 hod.

2.B 12.00 hod.

3.P 12.15 hod.

Školní družina

  • ranní družina není poskytována,

  • provoz školní družiny v homogenních skupinách,

Školní jídelna

  • na obědy i svačinky jsou všichni žáci, kteří je pravidelně odebírají, přihlášeni,

  • žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy,

  • před vstupem do jídelny si každý žák i zaměstnanec umyje ruce či použije dezinfekci na ruce,

S pozdravem

Mgr. Jana Kadlecová, ředitelka školy

tel.: 515 333 123, 736 760 113

e-mail: zsmiroslav@zsmiroslav.cz, kadlecovaj@zsmiroslav.cz

13. LISTOPAD – SVĚTOVÝ DEN LASKAVOSTI

Zapojte se s námi a zjistěte, jaké to je, když druhým uděláte radost dobrým skutkem.IMG_0588
Každý laskavý čin se počítá.
V laskavosti je síla.

„Buďte laskaví vždy, když je to možné. Vždy je to možné…“  – Dalajláma-
„Laskavost je jako sníh. Vše, co pokryje, zkrásní.“ – Sri Chinmoy -
„Laskavost je jazyk, který neslyšící slyší a nevidomí vidí.“  – Mark Twain -

Mgr. Olga Široká

Třídní schůzky + volba do školské rady

Třídní schůzkyunnamed

Ve čtvrtek 12. listopadu se konají třídní schůzky, tentokrát prostřednictvím aplikace Google Meet.

Třídní učitelé vás pozvou prostřednictvím Gmailu vašich dětí.

Schůzky se konají v obvyklých časech.

I. stupeň od 16,30 hodin

II. stupeň od 17,00 hodin.

Volba zákonných zástupců žáků do školské radyRada

Termín voleb: 12. a 13. listopadu 2020 prostřednictvím ankety v Bakalářích.

Hlasujte, prosím,  pro tyto kandidáty: Dvořák Roman, Hajznerová Lucie, Chudobová Barbora, Novotná Andrea, Pravdíková Lenka, Prokeš David, Růžičková Lucie.

Účel školské rady:

Školská rada vykonává své působnosti podle § 167 a § 168 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Školská rada je orgán školy umožňující zákonným zástupcům nezletilých žáků, pedagogickým pracovníkům školy, zřizovateli a dalším osobám podílet se na správě školy. Školskou radu zřizuje zřizovatel a stanoví počet jejích členů. Třetinu členů školské rady jmenuje zřizovatel, třetinu volí pedagogičtí pracovníci školy a třetinu volí zákonní zástupci žáků. Členem školské rady nemůže být ředitel školy. Školská rada je devítičlenná.

Činnost školské rady:

a) vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování

b) schvaluje – výroční zprávu o činnosti školy, školní řád a pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v základních školách

c) podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy

d) projednává – návrh rozpočtu právnické osoby na další rok a inspekční zprávy České školní inspekce

e) vyjadřuje se k rozboru hospodaření a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření

f) podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství a dalším orgánům státní správy

Daruj notebook

 

stažený soubor

https://darujnotebook.cz/

Naše škola využila nabídky a zapojila se do aktivity DARUJ NOTEBOOK vyhlášené Červeným křížem.

Hledáme dárce notebooků, chromebooků nebo tabletů pro žáky naší školy, kteří nemají možnost mít vlastní přístroj na distanční výuku.

Používáme plattformu Google G Suite, kdy je výuka vedena prostřednictvím Google Meet a Google Classroom.

Za nabídky předem děkujeme.